۱۳۹۱ تیر ۲۶, دوشنبه

خداحافظی راستین عمو شازده مصدق از سایت خوب آزادگی

 

بقول مرحوم علی حاتمی در هزار دستان: آنچه گذشت.....
آزادی خواهان,همسنگران,همفکران عزیز: اینجانب یک سال و پنج ماه قبل در سایت آزادگی عضو شدم اما تا حدود پنج ماه پیش که اولین لینک خودم را ارسال کردم جز اظهار نظر و کامنت گذاری هیچ فعالیت دیگری در سایت نداشتم.بنابراین هیچ گونه نیازی به آی دی مجدد سازی هم نبود.پس از آن متوجه شدم که کاربران این سایت با سه دسته از افراد برخورد دارند:
1- تعدادی از چپ نمایان و توده ای های سابق که با ساختن انواع ای دی های تقلبی همچون:Mazdaq,دفترها ,khordad25,mohandes وdosholarab....و جدیدا farhangو.... وچند آی دی دیگرسعی دارند تا در لوای جمهوری خواهی و ملی نما یی با بحث های کشدار و فرسایشی انرزی کاربران را هدر داده و دائما با بحثهای انحرافی و کهنه و اختلاف برانگیزاجازه هیچگونه همدلی و انسجام را به کار بران ندهند تا با ارسال لینکهای مفید و موثر قدمی در مسیر روشنگری بردارند . مثلا کاربر dosholarabکه ازسردمداران و بزرگ آی دی داران این گروه هست در لینک جدیدش محمد رضا شاه را هم جنس باز خطاب کرده در حالیکه همین چند ماه پیش لینکهای متعددی راجع به زن بارگی و روابط ایشان با زنان متعدد ارسال کرده بود.
2-کاربران مشکوکی که با راه اندازی انواع آی دی های تقلبی خلق الساعه دست به انواع توهین های و مسخرگیها و دلقک بازیهای کهنه و تکراری مخصوص مجلات زرد چند دهه پیش میزنند از جملهmr.Pahlave,tirdad-p,ramin12345,.......
این گروه یک عکس یا مطلب را در وبلاگشان بارها کپی پیست کرده و با ارسال تکراری این مطالبی تهوع آور و بی ارزش وقت و انرزی و امکانات سایت را به قهقرا بردند. لازم به تذکر است که این گروه دوم الزاما همدستان گروه اول نیستند اما بشدت مورد حمایت آنان می باشند.
3- دسته ای از کاربران پانگرگ همچون azeronline,morteza1298و....که گذشته از ارسال لینکهای مسئله دار و ضد ایرانی بارها و بارها به کاربران دشنامهای نزادی و جنسی داده و اما با آنان کوچکترین برخوردی صورت نگرفته است.
در برابر این سه گروه یک گروه از کاربران آزادیخواه و مشرو طه طلب هم هستند که تنها جرم آنان تعداد بیشتر و اتحاد و هماهنگی و همدلیشان هست .به همین خاطر هم مورد حسد بوده وانواع متلک ها و انگها نثار انان می شود که سایت را اشغال و فتح کرده اند و....
زمانی که من اولین لینکم را پنج ماه پیش ارسال کردم تصورم این بود که منظور ازارسال لینک یعنی باخبر کردن دیگران و پخش آخرین اطلاعات و اخباررویدادها.اما کم کم متوجه شدم که هدف عده ای از لینک گذاری در این سایت نشر اخبار و اطلاعات نبوده بلکه ارضائ عقده ها و کمبود های روحی و روانی و انتقام گیری به خاطرکینه های باقی مانده از گذشته و تجربه تلخ ناکامی ها در طول زندگی آنان است .وقتی که کاربری حتی یک لینک در مورد مسائل روزمره ارسال نکرده اما دهها مطلب و عکس تکراری توهین آمیز و مسخره در مورد یک شخصیت تاریخی که سی سال پیش فوت کرده و اصلا بازگوکردن نقطه های ضعف احتمالی آن مرحوم در این مقطع حساس مملکت ما هیچ تاثیری و یا سودی برای ملت درمانده ندارد را ارسال می کند معنی آن چیست؟
اینجا بود که اینجانب دست به مقابله به مثل زدم و یک تنه با واکاوی و مطالعه تاریخی گروههای چپ نما و ملی نما آرشیو بزرگ و کاملی از خطا ها و اشتباهات و نقاط ضعف این گروهها را در وبلاگم گرد آوری کردم.همگان هم شاهدند که تنها در پاسخ و عکس العمل نسبت به لینکها و مطالب توهین امیز طرف مقابل لینکیهای تاریخی و مستند و مستدل را ارسال کردم و بس.برای مثال وقتی کهramin12345عکس رنگی کودکان کرد کشته شده در سردشت را در زمان جنگ تحت عنوان کشتار کودکان کرد توسط محمد رضا شاه ارسال کرد من در پاسخ به آن لینک کشتار واقعی کودکان خانواده شایگان توسط چریکهای فدایی خلق را ارسال کردم .ویا در پاسخ به لینک تصویر محمد رضا شاه در حال نماز تصویر دکتر مصدق را در حال مصرف دخانیات همراه یک آخوند فرستادم و یا در جواب توهین های جنسی نزادی یک پان گرگ مطالب تاریخی مربوط به رواج لواط در میان پان گرگها را لینک کردم. و یا در پاسخ به همین ramin12345که در نامه خداحافظی خود مدیران آزادگی را متهم به همکاری با جمهوری اسلامی و افشائ IP آنان نزد جمهوری اسلامی کرده بود بارها و بارهامطالب نامه اش را مطرح و اتهام دروغش به مدیران آزادگی را زیر سوال بردم اما در نهایت تنها دو روز بعد .....
شاید اشتباه من این بود که بار مسئولیت قانونی برخورد با خطاکاران را که در وحله اول وظیفه مدیریت سایت آزادگی و سپس سایر همفکران و همدلان کاربر به شکلی دست جمعی بود را یک تنه به عهده گرفتم.آری اگر مدیریت سایت از ابتدا با انواع آی دی های تقلبی و لینکهای توهین آمیز و فحاش و تفرقه افکن برخورد شایسته را کرده بود نیازی نبود تا در جبران کم کاریهای قبلی خود حساب کاربران زحمتکش سایت را ببندند.
به هر حال اینجا هم نمونه ای کوچک از یک جامعه ایرانی هست و متاسفانه بخشی از آنهم شامل تعدادی افراد فرومایه, بیمار,خودنما وشارلاتان.ما همه در طول همین یکی دو ماهه مستندا دیدیم که افراد نفوذی و مشکوک و روان پریش توهینها و فحاشی هایشان را کردند و بعد هم با خود شیرینی وچاپلوسی طلبکار شدند ووقتی خیالشان راحت شد که کاربران واقعی و دلسوز را از میدان بدر کرده اند و سایت را به اندازه کافی تضعیف, دمشان را روی کولشان گذاشتند و غیبشان زد.
در پایان این نامه خدا حافظی یک توصیه کوچک به همفکران همسنگر دارم. با آنکه در مسئله ای که هفته گذشته برای من پیش آمد هیچ صدای اعتراضی نشنیدم . اما ظرف کمتر از 12 ساعت بخاطر آرمان و اعتقاد مشترکمان و در همان قالب آشنا و همان شور همیشگی باز گشتم اما اکنون در دفاع از کاربر دیگری reza for u از این سایت میروم . ولی این داستان را از یاد نبرید که در زمان آلمان هیتلری از یک زندانی ملی گرا پرسیدند چرا کسی برای نجات شماها کاری نمی کند و او پاسخ داد: وقتی یهودیها را گرفتند ما ساکت ماندیم .وقتی کومونیستها را گرفتند ما ساکت ماندیم .وقتی رو شنفکران را گرفتند ما ساکت ماندیم وقتی لیبرالها را گرفتند ما ساکت ماندیم درنتیجه آن وقتی که سراغ ما آمدند تا ما را هم بگیرند دیگر کسی نبود تا برای دفاع از ما صدای خود را بلند کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر