۱۳۹۱ تیر ۱۶, جمعه

چریک‌های فدایی خلق: ارتش ضدخلقی نابود باید گردد:پیش به سوی جنگ مسلحانه خلق

 

صبح امروز، هفتم بهمن ۱۳۵۷، چریک‌های فدایی خلق اطلاعیه‌ای با عنوان «ارتش ضدخلقی نابود باید گرد» منتشر کرد. چریک‌های فدایی خلق که تا پیش از شهریور ۵۷ به مدت چند سال بود هیچ عملیات نظامی نداشتند، از یکی دو ماه قبل از بهمن چند عملیات نظامی انجام دادند.

در این اطلاعیه آمده است: «در روزهای اخیر و پس از فرار شاه، علی‌رغم تجربیات خونین گذشته بازهم ناظر آن بودیم که گروه‌هایی از مردم فریاد می‌کشیدند «ارتش حسینی شده» یا «ارتش برادر ماست» امروز بار دیگر شلیک مسلسل‌ها به روی مردم بی‌سلاح و شهادت صدها تن، تمام کسانی را که ناآگاهانه و صادق‌اندیشانه چنین شعارهایی را سر داده بودند، در مقابل سوال بزرگی قرار داده است. این‌ها از خود می‌پرسند، نقش ارتش ضد خلقی در اوضاع و احوال کنونی چیست؟ آیا ارتش برادر ماست؟ آیا ارتش می‌تواند در صف توده‌ها قرار گیرد؟»

در قسمت دیگری از این اطلاعیه آمده است: «ما در بیان نقش ارتش، میان کسی که به ارتش و شرکت در توطئه‌های امپریالیسم اصرار می‌ورزند، و آن عناصر و کادرهایی که از انقلاب مردم حمایت کرده‌اند، تفاوت قائل می‌شویم. ما آن گروه سربازان، درجه‌داران و افسران جزء که با ترک صفوف ارتش و با ایجاد هسته‌های مخفی در ارتش، سعی در یاری انقلاب دارند، حمایت می‌کنیم.»

در جای دیگری از این اعلامیه آمده است: «بر این اساس آن دسته از رهبرانی که پاسخ بدین مسأله را مسکوت گذارده‌اند و تنها با اتکاء به مانورهای سیاسی، چشم به تضادها و اختلافات درون ارتش دوخته‌اند و برخوردی صریح و جدی با مسأله مسلح نمودن توده نمی‌کنند در پیشگاه مردم در آینده نه چندان دور به قضاوتی سخت گذارده خواهند شد. امروز تمام این مبارزین و انقلابیون آگاه وظیفه دارند تا مسأله کار سازماندهی مبارزات خلق را در جهت ایجاد هسته‌های مسلح و ایجاد نطفه و یکان‌های ارتش خلقی پی‌ریزی نمایند.»

اعلامیه چریک‌ها با این شعارها خاتمه یافت: «مرگ بر ارتش مزدور و ضد خلقی»، «پیش به سوی جنگ مسلحانه خلق»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر